Przejdź do sekcji:
Urząd Miasta Rawa Mazowiecka znajduje się w dwóch budynkach na terenie centrum miasta Rawa Mazowiecka.
Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią:
- Kierownictwo Urzędu:
- Burmistrz Miasta Rawa Mazowiecka
- Zastępca Burmistrza Miasta Rawa Mazowiecka
- Sekretarz Miasta
- Skarbnik Miasta
- Wydziały Urzędu i Referaty.
Siedziba Urzędu
Główna siedziba znajduje się przy ul. plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 5 w Rawie Mazowieckiej. W budynku głównym na parterze znajdują się:
- Biuro Podawcze
- Urząd Stanu Cywilnego
- Biuro Promocji i Komunikacji Społecznej
- Wydział Obywatelski i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
- Pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
W budynku głównym na piętrze znajdują się:
- Sekretariat
- Gabinet Burmistrza Miasta
- Gabinet Zastępcy Burmistrza Miasta
- Gabinet Sekretarza Miasta
- Wydział Organizacyjny
- Gabinet Przewodniczącej Rady Miasta
W budynku przy plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 4 w Rawie Mazowieckiej znajdują się:
- Gabinet Skarbnika Miasta
- Wydział Finansów i Analiz
- Wydział Gospodarki Terenami
- Wydział Gospodarki Komunalnej
- Wydział Rozwoju i Inwestycji
- Biuro Strategii i Przedsiębiorczości
- Wydział Obywatelski i Zarządzania Kryzysowego- Zarządzanie Kryzysowe
- Straż Miejska
Godziny pracy Urzędu
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.
Sprawy, które można załatwić w Urzędzie
W Urzędzie można załatwić między innymi sprawy związane z:
- zameldowaniem i wymeldowaniem; wyrobieniem dowodu osobistego; wydawaniem odpisów z Systemu Rejestrów Państwowych; rejestracją urodzeń, małżeństw, zgonów; transkrypcją i odtwarzaniem zagranicznych aktów stanu cywilnego, sprostowaniem i uzupełnianiem aktów stanu cywilnego, organizowaniem uroczystości z okazji „długoletniego pożycia małżeńskiego" i 100-lecia urodzin, zmianą imion i nazwisk;
- podatkami i opłatami, w tym: podatkiem rolnym, leśnym, od nieruchomości, od środków transportowych i opłatami za gospodarowanie odpadami;
- nieruchomościami, w tym: sprzedażą lokalu mieszkalnego, nadaniem numeru porządkowego dla nieruchomości, zatwierdzeniem projektu podziału, dzierżawą nieruchomości gminnej, przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, uzyskania wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków;
- działalnością gospodarczą, w tym: zakładaniem działalności, uzyskaniem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, uzyskaniem licencji na wykonywanie transportu;
- zezwoleniem na organizację imprezy masowej, zgłoszeniem organizacji zgromadzenia publicznego;
- ochroną powietrza, w tym: wymianą pieców i kotłów węglowych, kontrolą palenisk w budynkach, decyzjami środowiskowymi;
- uzyskaniem zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- edukacją, w tym nadzorem nad placówkami oświatowymi w gminie;
- profilaktyką uzależnień, pomocą osobom uzależnionym i doświadczającym przemocy w rodzinie;
- usługami komunalnymi i gospodarowaniem odpadami;
- zezwoleniem na utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną;
- sprawami z zakresu inwestycji, w tym uzgodnieniem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
- sprawami związanymi z organizacją pracy Rady Miasta Rawa Mazowiecka.
Załatwianie spraw w Urzędzie
Aby załatwić sprawę w Urzędzie, można:
- Napisać pismo i wysłać je pocztą na adres:
Urząd Miasta Rawa Mazowiecka
Ul. Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 5
96-200 Rawa Mazowiecka
- Napisać pismo i przynieść je na Dziennik Podawczy do Biura Obsługi Interesanta, ul. Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 5, (parter) w godzinach pracy urzędu
- Napisać wiadomość e-mail i wysłać ją na adres: um@rawamazowiecka.pl
- Napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP: /kb5177yoql/skrytka
- Zadzwonić pod numer: + 48 46 814 47 11
- Przyjść do Urzędu osobiście
Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób starszych
Punkt obsługi interesantów, w tym osób starszych i z niepełnosprawnością ruchową, znajduje się w budynkach przy ul. Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 5.
Specjalnie oznaczone miejsca dla osób z niepełnosprawnością znajdują się przed budynkiem.
Informacja dla osób głuchych i słabosłyszących
W Urzędzie są dostępne pętle indukcyjne. Są to pętle przenośne. Mogą być wykorzystana także w innych budynkach.
Urząd zapewnia obsługę tłumacza migowego online.
Informacja dla osób niewidomych i słabowidzących
Do urzędu można wejść z psem asystującym.
Po wcześniejszym umówieniu (telefonicznym lub e-mail) do obsługi zostanie wyznaczony pracownik, który pomoże w poruszaniu się po urzędzie i załatwieniu sprawy.