Przejdź do sekcji:
Plac Marszałka Piłsudskiego 5, pokój nr 3
tel. 46 8142180
e-mail: wybory@rawamazowiecka.pl
Maciej Wiśniewski - Naczelnik Wydziału
Referat Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Patrycja Krupa
Monika Garbarz
Sylwia Matysek
Paweł Matysiak
Plac Marszałka Piłsudskiego 4, pokój nr 24
tel. kom. 781700508
e-mail: kryzys@rawamazowiecka.pl
Michał Nowakowski
Nie zawsze musisz być osobiście w urzędzie, aby załatwić swoją sprawę.
Możesz to zrobić w domu, w pracy. Skorzystaj z e-PUAP i wyślij wniosek poprzez platformę elektroniczną. Obsługa interesanta odbywa się 5 dni w tygodniu w godzinach pracy urzędu.
Między godziną 12:00-13:00 każdego dnia realizowane są w wydziale zlecenia wpływające poprzez e-PUAP i zadania Elektronicznego Obiegu Dokumentów. W tym czasie nie są obsługiwani interesanci.
Wybierz sprawę, którą chcesz załatwić oraz termin i przyjdź na wizytę bez kolejek. Umówienie wizyty pozwala na szybkie i komfortowe załatwienie sprawy w Wydziale Obywatelskim.
Przy złożeniu wniosku o dowód osobisty, odebranie dowodu osobistego, wniosku o zameldowanie i wymeldowanie, nadanie numeru PESEL w celu uniknięcia kolejek prosimy o uzgadnianie terminu telefonicznie pod nr tel: 46 814 21 80.
Zadania Referatu Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
I. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności:
- przyjmowanie zgłoszeń zameldowania dotyczących pobytu stałego lub czasowego i zgłoszeń wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego oraz zgłoszeń wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej z zamiarem stałego lub czasowego pobytu za granicą zgłoszeń powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz ich rejestracja w bazie PESEL,
- prowadzenie oraz aktualizowanie ewidencji ludności w bazie PESEL oraz Rejestrze Mieszkańców,
- wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności,
- występowanie do Systemów Rejestrów Państwowych o nadawanie numerów PESEL dla osób podlegających obowiązkowi jego nadania,
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania z urzędu i na wniosek,
- przekazywanie danych organom administracji publicznej, sądom, prokuraturze, organom kontroli skarbowej niezbędnych do realizacji ich ustawowych zadań w zakresie udostępniania danych jednostkowych z Rejestru Mieszkańców oraz Rejestru Pesel,
- sporządzanie sprawozdawczości oraz wykazów m.in. dla GUS, Urzędu Wojewódzkiego, Straży Granicznej, Wydziału Oświaty (placówki szkolne).
II. Realizacja zadań wynikających z ustawy o dowodach osobistych:
1. obsługa Systemu Rejestrów Państwowych poprzez wprowadzanie i przetwarzanie danych w Rejestrze Dowodów Osobistych,
2. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych oraz wydawanie dowodów osobistych,
3. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego w miejscu pobytu wnioskodawcy,
4. przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodów osobistych oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
5. odbiór poczty specjalnej dowodów osobistych,
6. prowadzenie korespondencji dotyczącej indywidualnych spraw obywateli z polskimi placówkami dyplomatycznymi,
7. udostępnianie danych z Rejestru Dowodów osobistych w trybie jednostkowym.
III. Wykonywanie zadań zleconych związanych z przeprowadzaniem wyborów, referendów:
1. prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców,
2. sporządzanie meldunków wyborczych do Delegatury Krajowego Biura Wyborczego,
3. sporządzanie spisu wyborców dla potrzeb wyborów i referendów,
4. przyjmowanie wniosków o wpisanie do rejestru wyborców,
5. wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
6. współdziałanie z wyznaczonymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie spraw związanych z wyborami i przeprowadzeniem referendum.
IV. Realizacja zadań związanych ze sprawami obronnymi, obroną cywilną oraz zarządzaniem kryzysowym:
- realizacja zadań związanych z rejestracją osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej,
- przygotowanie kwalifikacji wojskowej na terenie miasta i udział w jej prowadzeniu,
- wykonywanie czynności związanych z realizacją powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi,
- prowadzenie spraw związanych z nakładaniem i wykonywaniem świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju,
- prowadzenie dokumentacji Akcji Kurierskiej tj. szkolenie, przygotowanie i realizacja zadań w zakresie akcji kurierskiej,
- prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru,
- opracowanie i utrzymywanie w stałej aktualności dokumentacji planistyczno - organizacyjnej na czas wojny,
- realizacja na szczeblu miasta zadań z zakresu przygotowania i koordynacji wsparcia w ramach HNS sojuszniczych sił zbrojnych w czasie pokoju, sytuacji kryzysowych i wojny,
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja bazy danych sił i środków OC – ARCUS 2015,
- utrzymywanie w pełnej sprawności elementów systemu alarmowania,
- prowadzenie gospodarki materiałowej z zakresu obrony cywilnej,
- prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń,
- wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprezy masowej,
V. Prowadzenie kancelarii tajnej oraz realizacja zadań z zakresu ochrony informacji niejawnych
VI. Uczestniczenie w pracach związanych z budżetem obywatelskim
VII. Uczestniczenie w pracach związanych ze spisami powszechnymi
VIII. Obsługa Centralnego Rejestru Wyborców w związku z ustawą
z 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy